ładowanie
ładowanie
text

Content Marketing pod kontrolą

Ruch jakościowy dzięki Content Marketingowi, czyli jak poznałem Waszą… markę

Atrakcyjne dla użytkowników treści rozchodzą się w sieci dość szybko. Viralowo lub z drobną pomocą autora zwykle budując przy okazji świadomość marki w umysłach odbiorców. Witajcie w świecie Content Marketingu – strategii, która pozwoli w stosunkowo prosty i relatywnie tani sposób zdobyć jakościowy ruch na stronę i pozyskać linki.

Content Marketing

Ruch czy linki, czyli odpowiednia strategia SEO

Do pewnego czasu jedną z popularniejszych metod wykorzystywanych w strategii SEO było tworzenie artykułów o stosunkowo niskiej jakości, które zawierały odpowiednie frazy. Umieszczanie ich na przygotowanych wcześniej stronach, czyli tzw. preclach, pozwalało w dość szybki i tani sposób pozyskać dużą liczbę linków. Minęło jednak trochę czasu, a nowe algorytmy wprowadzone przez Google mocno ograniczyły te działania i specjaliści od SEO (z wyboru lub konieczności) skupili się na pozyskiwaniu ruchu jakościowego, co przy okazji umożliwia pozyskanie nowych linków. I to linków znacznie lepszej jakości.

Takie działania to oczywiście działania prowadzone długofalowo, bowiem pozyskanie jakościowego ruchu i linków jest wynikiem budowania świadomości marki w umysłach potencjalnych odbiorców, czyli użytkowników, którzy z własnej woli będą dzielić się udostępnionymi linkami, zwiększą ilość wejść bezpośrednich lub z wyszukiwarki, a przy okazji podniosą współczynnik konwersji (ale o tym za chwilę). Dłuższa perspektywa działań podniesie głównie ruch organiczny, a także z ten kanałów referall i direct.

Zainteresuj i zdobądź użytkownika

Jak jednak podnieść świadomość marki, a przy okazji zwiększyć ruch jakościowy na stronie?
Odpowiedzią jest właśnie Content Marketing, czyli strategia oparta na tworzeniu contentu - treści interesującej i atrakcyjnej z perspektywy użytkownika. Można oczywiście oczekiwać na użytkownika, który być może nigdy nie dotrze na naszą stronę. Można również skorzystać z serwisów związanych z naszą branżą, ale te są zwykle wykorzystywane przez nierzadko silniejszą konkurencję. Można też... stworzyć unikalną treść, która okaże się przydatna dla użytkownika, a przy okazji ściągnie go na naszą stronę.

Jak? Najpierw określ target.
Dokładny research pozwoli jasno sprecyzować potrzeby i problemy użytkowników, a to już pierwszy krok do tego, by stworzyć unikalny content. Pomyśl, co interesuje Twojego klienta, a potem dotrzyj do niego z odpowiednią treścią odpowiednimi kanałami. Naprawdę atrakcyjna treść rozchodzi się w internecie viralowo, a użytkownicy sami ją udostępniają linkując jednocześnie do naszej strony. Warto jednak napędzić nieco ten proces i przygotowany materiał opublikować tam, gdzie wzbudzi największe zainteresowanie – np. na odpowiednich grupach w social mediach lub lokalnych portalach.

Ciekawy content od A do Z

Stare polskie przysłowie mówi, że jeśli coś jest do wszystkiego, to jest… do niczego. I sprawdza się również w strategii content marketingowej. Chcąc odpowiadać na potrzeby wszystkich użytkowników zainteresowanych branżą, stworzymy prawdopodobnie treść, która zupełnie się nie sprawdzi.

Po pierwsze, podobnych artykułów istnieje już cała masa (im bardziej ogólne założenie, tym wyszukiwarka znajdzie ich więcej), a po drugie, nie wyczerpiemy tematu w całości. Znacznie lepiej skupić się na wąskiej grupie potencjalnych odbiorców i niszowej tematyce. Dlaczego? Otóż tworząc artykuł specjalistyczny będziemy w stanie nie tylko opracować go szczegółowo, co da pełną odpowiedź na zapotrzebowanie użytkowników, ale także przyczynimy się też do wzrostu konwersji.

Interesujący content powinien bowiem stwarzać również potrzebę, która zostanie zaspokojona przez odwołanie do innej strony – w tym przypadku naszej. Warto przy okazji podkreślić, że ewentualne promowanie niszowych treści jest znacznie tańsze ze względu na niższą konkurencję, a przy także bardziej efektywne.

Skuteczne treści w strategii długofalowej

Ważne, aby content był nie tylko interesujący i wartościowy, ale także przyjazny SEO. Świetnie jeśli mamy możliwość publikowania go w dużych serwisach – najlepiej tych znanych i lubianych. Nie chodzi jednak jedynie o użytkowników, którzy z pewnością będą bardziej skłonni go przeczytać, ale także o korzyści – tak nasze, jak i portalu publikującego. Tu zwykle sprawdza się długofalowa strategia win-win.

Ciekawa treść z dobrze opracowanym SEO spowoduje, że będzie ona promowana nie tylko w serwisie, ale również wyszukiwarce. Jeśli nasz artykuł przy okazji wygeneruje jakościowy ruch na stronie partnera, być może ułatwi nam to kolejne publikacje w przyszłości. I tu wracamy do punktu wyjścia – więcej interesujących treści + znany i lubiany portal = budowanie świadomości naszej marki i ruch na naszej www.

Jak przygotować naprawdę dobry content?

Materiał, który publikujemy powinien być na tyle interesujący, by od razu wzbudzał zainteresowanie użytkownika. Warto więc pokusić się o przewrotny tytuł przykuwający uwagę. Świetnie sprawdzają się wszelkie zaprzeczenia (np. Jak NIE sprzedać swojego produktu?), negatywne ujęcie tematu (Jak wybrać najgorszy prezent i zepsuć Święta?) lub punktowanie (7 rad, jak poprawić konwersję na swojej stronie).

Dobry content to jednak nie tylko artykuły. Internauci kochają wszelkie materiały wizualne i to właśnie one znacznie lepiej „rozchodzą się” po sieci. Dowoli korzystaj ze zdjęć, infografik lub podcastów – w internecie znajduje się masa narzędzi, które ułatwiają ich tworzenie. Warto jednak sprawdzić, jaki rodzaj najlepiej sprawdzi się wśród Twoich odbiorców, a później przygotować spójną strategię. Tak – strategię długofalową.