Pozycjonowanie lokalne

Prowadzisz swój biznes i reklamujesz swoje usługi w internecie? Działasz na obszarze całej Polski? Nie możesz zapomnieć o pozycjonowaniu lokalnym! To bardzo ważne, aby Twoja firma pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania w najbliższej okolicy. Z pomocą specjalistów SEO i Google jesteś w stanie dotrzeć do wielu nowych Klientów. Fusion Marketing posiada wieloletnie doświadczenie w  prowadzeniu efektywnych kampanii związanych z SEO lokalnym, dla przedsiębiorstw z całej Polski. Chcesz dowiedzieć się więcej? Zapraszamy do kontaktu!

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne to zwiększenie widoczności strony internetowej poprzez ogół działań mających na celu wyeksponowanie Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania w konkretnej lokalizacji.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że nie chodzi tu wyłącznie o lokalne zapytania na frazy kluczowe z lokalizacją, ale także te wyszukiwania, w których wyszukiwarka Google sama określiła lokalizację internauty.

Jednak local SEO stron nie skupia się wyłącznie na działaniach, które prowadzą do zwiększenia widoczności w lokalnych wynikach wyszukiwania. Kolejną kwestią na którą należy zwrócić uwagę i której warto dopilnować to wyeksponowanie marki w Google Maps. Firma powinna też zoptymalizować wizytówkę Google i zaktualizować dane teleadresowe - to bardzo ważne w przypadku pozycjonowania lokalnego.


Wycena kampanii pozycjonowania ustalana jest indywidualnie. Prosimy o wysłanie zapytania z informacją o branży i domenie Twojego serwisu. Odpowiadamy w 2h.

Wyślij zapytanie

Dlaczego warto zainwestować w lokalne pozycjonowanie strony?

Powodów dla których warto wdrożyć na swojej stronie SEO lokalne jest naprawdę dużo. Warto dodać, że działania prowadzone w ramach pozycjonowania lokalnego są pewnego rodzaju strategią marketingową, której głównym celem jest znalezienie nowych Klientów, a co za tym idzie - zwiększeniem ilości zarabianych pieniędzy. Dodatkowo nie da się ukryć, że zwiększenie widoczności witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania to jedna z tańszych metod reklamowania marki w sieci.

Odpowiednio przeprowadzone pozycjonowanie lokalne i optymalizacja strony gwarantuje wysokie wyniki wyszukiwania w rankingu Google. W tym miejscu warto dodać, że wielu internautów poszukując konkretnych usług lokalnych zwraca uwagę wyłącznie na pierwszą stronę wyników wyszukiwania. Warto więc zadbać o pozycjonowanie regionalne. Lokalne SEO to podstawa jeśli zależy Ci na pozyskaniu lokalnych klientów.

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne?

W Fusion Marketing niejednokrotnie pomagaliśmy naszym Klientom w prawidłowym procesie pozycjonowania lokalnego. Jak wyglądają lokalne pozycjonowanie strony według naszych specjalistów SEO? Najważniejszą rzeczą na początku współpracy jest przeprowadzenie kompleksowego audytu SEO strony www, którą będziemy pozycjonować. Głównym zadaniem audytu jest analiza parametrów technicznych strony oraz wykrycie ewentualnych błędów, których naprawa jest niezbędna do poprawnego pozycjonowania lokalnego. Po analizie strony specjalista SEO tworzy raport, który jasno wskazuje na elementy, które wymagają poprawy. Raport jest podstawą do przygotowania odpowiedniej strategii pozycjonowania lokalnego.

Jedną ze składowych audytu jest dobór słów kluczowych. Specjaliści SEO wskazują Klientowi jakie lokalne frazy kluczowe będą podstawą w strategii pozycjonowania. Warto pamiętać o tym, że muszą być one dopasowane do zawartości strony, branży i lokalizacji. Wyłącznie takie połączenie sprawi, że na stronę internetową zacznie przybywać więcej potencjalnych klientów zainteresowanych usługami.

Jak widać istnieje co najmniej kilka składowych, które mają wpływ na pozycjonowanie lokalne. Jeśli chcesz poprawić wyszukiwanie lokalne musisz wybrać odpowiednią agencję SEO i przygotować się na współpracę. Wyłącznie wspólnymi siłami można osiągnąć świetne wyniki.

Google moja firma - czy to ważne?

Stworzenie profilu w Google Moja Firma jest bardzo ważne. Ten bezpłatny rodzaj promocji daje możliwość zaprezentowania działalności w sieci. Każda firma może umieścić tam takie dane, jak: nazwa przedsiębiorstwa, dane teleadresowe, godziny otwarcia czy opinie klientów.

Aktualna i poprawnie uzupełniona wizytówka Google zwiększa szanse na szansę na pojawienie się Twojej witryny w wynikach wyszukiwania na lokalne frazy.

Pozycjonowanie lokalne a Mapy Google

Wyszukiwarka Google to naprawdę bystre narzędzie, które wie o nas bardzo dużo. Zbiera informacje z wielu źródeł i w ich oparciu tworzy m.in. wizytówki Google. Dzieje się tak zazwyczaj w przypadku firm, których dane są ogólnodostępne. W takiej sytuacji w mapach Google pojawia się wizytówka z danymi organizacji. Oczywiście bardzo ważne jest to (także w procesie pozycjonowania) aby wszystkie dane były aktualne. Każda firma może zgłosić prawo do ich modyfikacji.

W tym miejscu warto zaznaczyć, że odpowiednie przygotowanie wizytówki w Google Moja Firma to podstawa pozycjonowanie lokalnego. Ponadto ten element to świetny krok do budowania zaufania wśród potencjalnego Klienta.

Pozycjonowanie lokalne Google to strategia na którą składa się wiele detali. Złączone w jedną całość przynoszą pożądane efekty. Dlaczego więc aktualna wizytówka Google jest ważna? Przede wszystkim z uwagi na to, że w ten sposób witryna pozyskuje ruch nie tylko z wyników organicznych, ale także z panelu z mapą.

Ile trwa zdobycie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania?

Ciężko jest udzielić jednoznacznej odpowiedzi na te pytanie. Proces pozycjonowania lokalnego składa się z wielu różnych etapów. Niektóre działania wymagają sporo czasu, więc tak naprawdę wiarygodną odpowiedzią jest okres około kilku lub kilkunastu miesięcy. Wiele zależy od współpracy na linii klient - agencja SEO oraz od konkurencji w okolicy. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że konkurencja również może prowadzić jakieś działania, więc ciężko jest określić czas oczekiwania na efekty.

Ile kosztuje pozycjonowanie lokalne?

W tym przypadku jedno jest pewne - pozycjonowanie fraz lokalnych będzie zdecydowanie tańsze niż pozycjonowanie ogólne. Mniejsza konkurencja to też "łatwiejsza" praca dla specjalisty SEO, jednak nie oznacza to, że skuteczne pozycjonowanie lokalne to mniej pracy. Praca, którą należy wykonać jest taka sama, jednak koszt usługi z pewnością będzie się różnił od pozycjonowania ogólnego. Szacunkowo można powiedzieć, że praca specjalisty SEO to od kilkuset do kilku tysięcy złotych miesięcznie. Oczywiście koszt usługi to nie tylko działania prowadzone przez agencje. Firmy, które profesjonalnie zajmują się pozycjonowaniem stron korzystają z profesjonalnych narzędzi, dzięki którym wprowadzanie zmian jest skuteczne. Nadal jednak pozycjonowanie lokalne to zaawansowany proces, który wymaga wiedzy, doświadczenia i odpowiednich narzędzi. Zatem koszt, który należy ponieść jest uzasadniony.

FAQ - pozycjonowanie lokalne

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Lokalne pozycjonowanie stron to proces, który polega na optymalizacji strony www lub sklepu internetowego. Głównym zadaniem jest przyciągnięcie jak największej liczby potencjalnych Klientów danego regionu.

Jak zacząć pozycjonować się lokalnie w internecie?

Pozycjonowanie strony należy zacząć od audytu i optymalizacji strony. Poprawnie przeprowadzony audyt wskaże słabe strony, które należy poprawić aby witryna działała poprawnie i przynosiła korzyści. Na tym właśnie polega optymalizacja.

Jak pozycjonować lokalnie?

W przypadku pozycjonowania lokalnego najważniejsze są frazy lokalne. To dzięki nim strona www może pojawić się bardzo wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach internetowych. Warto pamiętać o tym, aby skupić się na słowach związanych z konkretną lokalizacją i branżą.

Dlaczego warto z nami współpracować?

jesteśmy agencją SEO z kilkunastoletnim doświadczeniem w pozycjonowaniu stron www
czas współpracy z naszymi klientami liczymy w latach, nie w miesiącach
respektujemy wyłącznie transparentne zasady współpracy
nad Twoim projektem czuwa doświadczony zespół pozycjonerów, programistów, copywriterów i grafików
pracujemy w oparciu o najlepsze narzędzia marketingowe oraz autorskie rozwiązania
nasi klienci doceniają nasze zaangażowanie w ich biznes, profesjonalizm i wysoki poziom wiedzy

Dołącz do naszych partnerów

  • Shoper
  • Hurom
  • Agora
  • Interia
  • Morele.net

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych

Wybierając taki model promowania swojej strony powinniśmy pamiętać, że pozycjonowanie lokalne dzielimy zawsze na dwie odmiany. Takie które wykorzystuje frazy lokalne, a więc te mające w sobie nazwę miejscowości, lub regionu np. : „Mechanik Rzeszów”. Drugie podejście skupia się zaś na frazach ogólnych, z uwzględnieniem naszej aktualnej lokalizacji. Decydując się promowanie swojej strony w Fusion Marketing możesz być pewny, że zadbamy o pozycjonowanie w obu tych odmianach.

W działaniach związanych z budowaniem pozycji Twojej strony, zarówno w przypadku fraz lokalnych jak i ogólnych, zwracamy szczególną uwagę na kilka nieodłącznych punktów :

  • odpowiednia dla lokalnych wyników wyszukiwania optymalizacja strony onPage
  • założenie oraz optymalizacja wizytówki w Google Moja Firma
  • zadbanie o to, aby dane adresowe firmy występowały w jak największej ilości miejsc w Internecie
  • odpowiednio sprofilowany na wyniki lokalne link-building

pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne - oferta


Jesteśmy agencją SEO działającą na terenie całej Polski. Sprawdź również naszą ofertę pozycjonowania stron w innych miastach:

  • Skuteczna agencja z profesjonalną obsługą. Polecam szczególnie ze względu na to, że można spać spokojnie wiedząc, że budżety są dobrze inwestowanie, podejmowane działania przynoszą efekty po stosunkowo niedługim czasie, a gdy coś nie idzie zgodnie z założeniami, firma sama reaguje nie zmuszając klienta do nieustannego kontrolowania ich pracy.

    PIOTR GABOR – CEO, Alingua
  • Bardzo miły kontakt z całym zespołem Fusion Marketing to ogromna zaleta Agencji. Profesjonalna i szybka obsługa kampanii na wysokim poziomie. Stabilne, satysfakcjonujące efekty pozycjonowania na kluczowe dla naszej firmy frazy. Polecam gorąco - dbałość o klienta i zaangażowanie w realizację założonych celów to domena Agencji Fusion Marketing.

    Robert Siudek – właściciel salonu jubilerskiego Siudek Jewellery
  • Wcześniej współpracowałem z wieloma firmami, które niestety dużo obiecywały, ale efektów nie było. Z Fusion Marketing nawiązałem współpracę 5 lat temu. Wspólnie podjęte kierunki działania realizują, a to przynosi efekty. Jestem zadowolony i zawsze ich polecam.

    Marek Zapała – właściciel, PCTU Koninki

Pozycjonowanie - Blog

Formularz kontaktowy

Czekamy na Twoją wiadomość